28 Mart 2009 Cumartesi

Yerel Seçimler Sulukuleli'nin Umurunda Değil

http://www.taraf.com.tr/haber/30601.htm

Evleri, barkları yıkıldı. Düzenleri bozuldu. Şimdi sorun Sulukuleliye, 29 Mart’ta kime oy vereceksiniz diye?
Yerel seçimlere sayılı günler kala, son yıkımlarla iyiden iyiye mahalle dokusunu kaybeden, bir zamanların en şenlikli yerleşim yeri, Sulukule’deyiz.
Yaklaşık bin yıllık tarihiyle en eski Romen yerleşimlerinden biri olarak bilinen Sulukule’nin sakinleri şimdilerde Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında Taşoluk’ta yapılan TOKİ konutlarına taşınıyor.
Mahallede moloz yığınları arasında dolaşan Sulukulelilerin gündemlerinin seçim olmadığını anlamak zor hiç de olmuyor. Etrafta Görmeye alıştığımız ne parti bayrakları var ne de sokak sokak dolaşan seçim otobüsleri...

“Seçimlerden beklentimiz yok”
Hep bir ağızdan anlatıyorlar: “Her yer yıkıldı. Komşularımız gitti; ama gidenlerden evlerini satıp geri dönenler var. Hem gittiğimiz evlerin doğalgaz ve elektrik masrafları pahalı geliyor hem de burayı özlüyoruz. Seçimlerden bir beklentimiz yok, güzel güzel geçinmek istiyoruz.”
Taşoluk’a gidip geri dönenlerden Nazmi Butu, şöyle söylüyor: “Bana da Taşoluk’ta yer verdiler ama geri döndüm. Yapamam oralarda. Alışmamışım. Zaten elektrik, su faturalarını karşılayamam.

Sattım evi, aldım paramı koydum cebime. Kirası 200 TL olan ev arıyorum. AKP’yi destekliyorum. İlacımı alabiliyorum, yeşil kartım var. Özürlü çocuğuma bakım parası alıyorum. Oyumu başka kime vereyim.” Sokak aralarında dolaşırken karşımıza çıkan mermerci dükkâna giriyoruz. Herkesin kendi derdine düştüğünden bahseden Cihan Çetiner, şunları söylüyor:

“Buralar AK Parti ve Saadet Partisi yoğunluklu. Ak Parti burayı alır. Sulukule yıkılıyor. Bir esnaflar kaldı. Esnaflar da mahkemelik. 30 senelik dükkanlar, verdikleri para mal sahibinin gözünde az. Sonunda gidilecek buradan. Başa gelenler dükkân sahiplerine yardımcı olsun istiyoruz. Kendi derdimize düştük.”


“Zengine peşkeş çekiyorlar”

Mermercinin sırasındaki Oto Makasçı’ya uzanıyoruz bu defa. Mehmet Bıçkı, “Kime oy vereceğimize karar veremedik. Televizyondan adayları izliyoruz. Hiçbiri tatmin etmiyor. Al birini vur ötekine. Dürüst, adaletli insanlar istiyoruz. Sulukule’yi fakirden aldılar zengine peşkeş çekiyorlar. Kapımızı sökmüşler, hurdacıya satıyorlar. Kendi kapımı parayla hurdacıdan alıyorum. Bugünkü yönetime asla evet demem. Polis, belediye, çalan çırpan hepsi bir. Hırsıza 35 yıllık birikimimizi götürme diyoruz artık.”

Yıkıntılar arasında dolaşıyor, Sulukulelilerin hayatlarına dahil oluyoruz. Yerel seçimlerin teğet geçtiği mahalleden ayrılırken, renkli sayfaları tek tek koparılmış bir masal kitabının kahramanlarını yıkık dökük bir gerçeğin ortasında bırakıp hayatlarından kayıp gidiyoruz.